16:e december, 03:24

Jag låg på din bröstkorg, som tungt hävde sig upp och ner i djupa andetag. Det snöade den natten, när jag bestämde mig för att du aldrig mer skulle få vakna. Du hade ett hål i hjärtat, ett hål så djupt att det blev fel. Ditt hjärta hade slutat älska mig och det var aldrig okej. Jag visste vem den andra var, Flickan med det fina leendet som passade in. Flickan som du kysste i snöhögar om dagarna innan du träffade mig för att dricka varmchoklad. Att du hade modet att berätta hur mycket du älskade mig, när du precis kysst ett par hallonröda läppar.

Jag pillade bort din fula hand som lämnade ett brännmärke på min bleka hud, golvet var svalt under mina nakna fötter och du fortsatte snarka, även fast golvet knarrade när jag gick på det. Var det därför du slutade älska mig, och valde Flickan att älska, var jag alldeles för stor. Uppblåst som en ballong, svävade jag i det blå?

Knivarna blänkte fint i kökslådan, din tjocka katt jamade och smekte mina vader. Det var bara jag som matade honom nu för tiden, du var ju alldeles för upptagen med att ha snöbollskrig med Flickan. Jag knuffade bort hans mjuka päls, hade inte tid med honom. Spegelbilden i kniven jag valde var så fruktansvärt ful. Kanske var det därför jag inte dög längre, var jag alldeles för oattraktiv för dig, var mitt bruna hår inte tillräckligt ljust?

Du sover fortfarande och snarkar lite högre, var det lättare att andas utan mitt tjocka huvud på din bröstkorg? Jag öppnar fönstret och låter den iskalla vinterluften svepa in, du brukar inte bry dig om mig när jag vaknar om nätterna. Cigaretten glöder i mörkret, lukten sveper förbi mitt huvud. Varje bloss är en befrielse av varje demon som bosatt sig i mitt frenetiskt dunkande hjärta.

Knivens egg genomborrar din sköra hud, blodet spricker ut och rinner sin väg i exstas. Ditt hjärta tappar fotfästet och varje slag, som slog för Flickan avtar sakta men säkert. Och du vaknar inte ens upp, för du har alltid varit dålig på det där med att bry sig om någon annan. Du vaknar inte upp, precis som du aldrig vaknade upp under de nätter jag behövde dig.

Och du fick aldrig mer vakna.

Upp